Tuesday, October 19, 2010

Apahal suka sangat marah?

Salam ...




    marah ! marah ! marah ! apa kes?? itu lah yang selalu di soal kalau kita tngah panas baran! sakit hatilah tu maknanya! huhuh ... keyrill seperti biasa memang tidak akan lari dari semua tu! korang jugak kan ... ahakz! asal marah jer, memang tak lain tak bukan, semuanya berkaitan dengan emosi! benda yang tak salah pun jadi salah! betul tak? for example, meyalahkan orang lain yang tidak berbuat salah walaupun tahu diri tu berbuat salah! ha ... faham? maknanya, kalaumemang dah marah, memang tak nak disalahkan, lagipun angin dah panas kan? korang mesti pernah rasa kan? 


asal marah aje, ni lagi satu, pergaduhan memang akan berlaku! nak tahu atau nak tngok video orang bertumbuk, tapi rasanya korang dah tngok video ni, pelajar tumbuk si cikgu tu! sampai keluar kat berita tv tu, ni ha, klik sini!. tulah pasal, tak dapat kontrol emosi! so, sakit hati, rasa benci, geram semua berbaur dalam diri seseorang itu, kan? so, tak mustahil kalau perkataan kesat ataupun sumpah-seranah dihamburkan ...


last2, jadi kes polis! kena tahan pihak berkuasa or maybe dipenjarakan, then masuk media massa! jatuh maruah diri, keluarga dan masyarakat! ha ... nak salahkan siapa? nasib badanlah ... so, renung2kan ek!

4 comments:

tengkorakemas said...[Balas komen ini]

aku jarang marah..kecuali ada org kacau aku tdo, dan juga masa aku memandu..hehe

punyalah baik tapi masuk kereta je aku jadi hangin tengok pemandu yang tak reti hormat org...

Keyrill Eduardo Willeyhem said...[Balas komen ini]

@ tengkorakemas : cehwah.,..lawalah kawan aku ni...hehehe...respect kat you, bro...

teddyuna said...[Balas komen ini]

una adelah dalam kategori cool.. tapi bila marah.. xde ais dapat sejukkan.. hehe

Keyrill Eduardo Willeyhem said...[Balas komen ini]

@ aik? yeker?? huhuhuh...xpe, nanti kalau marah, bgtau keyrill ek! nanti keyrill cuba sejukkan dia! huhu...

P/S : bl ais krim tuk dia!