Saturday, November 6, 2010

Akhirnya, terpisah jua ...

Salam ...



    memang asalnya, susah untuk kita terima sebuah perpisahan ... apatah lagi apabila orang itu orang yang kita sayang! bukan hanya perpisahan tinggal berjauhan aje yang kita tak dapat terima (masih boleh email ker, surat-menyurat ker, mesej ker), tapi kalau yang sudah tidak pernah kembali lagi (faham2 ler)? ... what you gonna do? masih boleh ker kita bermesej? masih boleh ker kita surat-menyurat ni? ha ... so, kena fikirkan ek! bukan korang aje yang perlukan kebahagiaan, ramai insan di luar sana tu inginkan kebahagiaan! sebagai contoh, mangsa gampa bumi, banjir, tsunami dan sebagainya! 

xpelah terpesong sikit entry nih dari tajuk kan? cuma nak beri nasihat kepada yang memang tidak pernah cuba untuk menghargai orang! ha ... hari ni hari mereka susah and kita tak bantu, hari esok? siapa yang tahu kan? ... so, kenalah fikir2kan ek! buang jauh2 perasaan pentingkan diri sendiri tu!

20 comments:

teddyuna said...[Balas komen ini]

;) tolong mnolong amln mulia..;)

Keyrill Eduardo Willeyhem said...[Balas komen ini]

@teddyuna ha'ah, bnyak pahala kita dapat kalau kita tolong-menolong nih! ;)

Siti Mashitah Saidin said...[Balas komen ini]

idop mesti d teruskan... x usah tagisi perpisah itu... cewah!


*pengsan*

tengkorakemas said...[Balas komen ini]

hargai yg tersayang selagi boleh..

p/s:nape tak dapat install photoshop?

Keyrill Eduardo Willeyhem said...[Balas komen ini]

@Siti Mashitah Saidin memang betullah tu kak Siti! hehehe... napa perlu pengsan! ahakz! ;)

Keyrill Eduardo Willeyhem said...[Balas komen ini]

@tengkorakemas ha'ah, jngan hina dorang yang lemah sudah ... x baik! ahakz!

p/s : dvd installer x dpt dibaca kat my pc! so sad! huhuhu...

Keyrill Eduardo Willeyhem said...[Balas komen ini]

@tengkorakemas ha'ah, jngan hina dorang yang lemah sudah ... x baik! ahakz!

p/s : dvd installer x dpt dibaca kat my pc! so sad! huhuhu...

Hariz said...[Balas komen ini]

Hidup biarlah sederhana dalam apa jua keadaan.. Perpisahan memang perit

Keyrill Eduardo Willeyhem said...[Balas komen ini]

@Hariz yeap, betul tu ... yang susah kita jangan lupakan! x anggup lalui saat2 perpisahan! hehhe...

iszieylyanziy said...[Balas komen ini]

perpisahan memang menyakitkan,,tapi,,apakan daya,,,huhu,,,setiap pertemuan pasti akan ada perpisahan,,so manfaatan masa bersama :)

Keyrill Eduardo Willeyhem said...[Balas komen ini]

@iszieylyanziy yup! betul tu...hehehe!

tengkusri said...[Balas komen ini]

rileks bro...lelaki tkleh nangis...mungkin ada hikmahnya

Keyrill Eduardo Willeyhem said...[Balas komen ini]

@tengkusri aik? mana ade aku menangis? hehehe...

Pencacai Alim said...[Balas komen ini]

itu sifat manusia

Keyrill Eduardo Willeyhem said...[Balas komen ini]

@Pencacai Alim kan... eheheh! tiada yang sempurna... ;)

Jejaka Terhangat said...[Balas komen ini]

menangislah anda..kerna dgn tangisan. perasaan sedih dpt dilontarkan..uwaaaa..!!!

Ashiya Mizuki said...[Balas komen ini]

perit bila perpisahan berlaku. tapi selepas itu, barulah sedar betapa pentingnya dia..huhu

Keyrill Eduardo Willeyhem said...[Balas komen ini]

@Jejaka Terhangat betul tu..heheh! nanti cuba! :P

Keyrill Eduardo Willeyhem said...[Balas komen ini]

@Ashiya Mizuki ha ... kan! ni mesti pernah...heheh!

GreenAppleKu said...[Balas komen ini]

'Pergi tak kembali' hanya doa sebagai penganti. Kirimlah doa sebanyak yang boleh kerana amat di perlukan buat mereka yang berada di sana. Kita yang membaca doa, akan mendapat pahala dan ketenangan. Hidup mesti diteruskan.